استراتژی‌های یک حرفه‌ای | خلاصه کتاب

استراتژی‌های یک حرفه‌ای | خلاصه کتاب

دکتر مجتبی لشکربلوکی یکی از مهم‌ترین اساتید حوزه استراتژی و توسعه فردی در ایران می‌باشد. کتاب‌های مختلفی از این استاد به چاپ رسیده است. یکی از آخرین کتاب‌های ایشان، کتاب استراتژی‌های یک حرفه‌ای می‌باشد. در مقدمه کتاب اینطور آمده است که:

شما در محیط دانشگاه , متخصص و در محیط کار, متبحر می‌شوید؛ اما لزوما حرفه‌ای نمی‌شوید. به همین خاطر است که ما با پزشکان, مهندسان , استادکاران, معلمان و در کل متخصصان غیرحرفه‌ای روبه‌رو هستیم. این کتاب در زمینه حرفه‌ای شدن و موفقیت سرنخ‌های خوبی به شما می‌دهد. خلاصه آنچه در بهترین‌ها دیده‌ام و آنچه در این زمینه‌ها خوانده‌ام تقدیم به آدم‌هایی که می‌خواهند توسعه پیدا کنند و توسعه آفرین باشند.

پس از مطالعه کتاب به این نتیجه رسیدم که آن را خلاصه کنم. چرا که نکات ارزشمندی دارد که مرتب باید مرور شود و همان‌طور که کن بلانچارد گفته است، راه‌حل اصلی اینکه بتوانیم فاصله بین آموخته‌های خودمان و در عرصه عمل آوردن آنها را پر کنیم،‌ تکرار فاصله‌دار است. به همین دلیل شاید بد نباشد چند وقت یکبار سری به این خلاصه بزنیم و مفاهیم را مرور کنیم و ببینیم چقدر از این توصیه‌ها را توانسته‌ایم عملی کنیم.

حتی در یکی از توصیه‌های این کتاب آمده است که به جای خواندن کتاب از اول تا آخر،‌ خلاصه کتاب بخوانید و نکات اصلی و مهم آن را یادداشت کنید. این همان چیزی است که از آن کتاب برایتان باقی خواهد ماند.

خلاصه کتاب استراتژی‌های یک حرفه‌ای:


+ اخیراً دکتر لشکربلوکی پستی در لینکدین منتشر کردند و راهنمایی برای مطالعه کتاب‌هایشان ارائه کردند. توصیه می‌کنم این فایل را هم حتما ببینید. (دانلود فایل راهنمای کتاب‌های دکتر مجتبی لشکر بلوکی)

۰ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

عارفه صاد

۲۹ تیر ۰۲ ، ۰۶:۴۲

ممنون بابت معرفی ها :)

پاسخ:

۳۱ تیر ۰۲، ۱۱:۵۳
خوشحال میشیم از معرفی‌های شما هم استفاده کنیم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

یادداشت‌های مسعود شکری
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
پیوندها
بایگانی