۴ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

الگوی مصرف

الگوی مصرف

اخیراً با یکی از کتاب‌های آیت الله ری شهری با نام «الگوی مصرف از نگاه قرآن و حدیث» آشنا شدم. معمولاً در دوره‌های سواد مالی، از چگونگی مصرف درآمد صحبت می‌کنند. در کنار این دوره‌ها بد نیست با شیوه مصرف درآمد بر اساس روایات هم آشنا شویم که بزرگان دین چه توصیه‌ای برای مصرف درآمد داشته‌اند. در این کتاب همه روایات و آیات مربوط به مصرف درآمد جمع‌آوری و دسته‌بندی شده است و حجم کمی هم دارد. هم می‌خواستم این کتاب را معرفی کنم و هم خلاصه‌ای را که از این کتاب آماده کرده، به اشتراک بگذارم.

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه

حاشا و کلا

حاشا و کلا

 اولین محرمی بود که با همسرم به هیئت می‌رفتم. سال قبل به دلیل ابتلا به کرونا از هیئت جاماندم و در بیمارستان بستری بودم. طبق سنت هر ساله، هیئت حاج محمود بعدازظهرها جلسه دارد. از آن جایی که تهران نبودیم، به‌صورت مجازی هیئت را دنبال می‌کردیم. حاج محمود شروع به خواندن کرد:

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه

آیا راهی هست؟

آیا راهی هست؟

اخیراً با دعای ندبه آشتی کرده‌ام. هفته‌ها می‌گذشت و من دعای ندبه نمی‌خواندم. دوستی داشتم که هر هفته، صبح جمعه فرازی از این دعا را برایم می‌فرستاد و هر هفته از محتوای این دعا شگفت زده می‌شدم. البته که قبلاً بارها خوانده بودم ولی شاید کمتر به محتوای آن توجه کرده بودم.

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه

دلتنگ مناجات‌های ماه رمضان

دلتنگ مناجات‌های ماه رمضان

صبح که از خونه بیرون زدم، توی ماشین دنبال این بودم که تا رسیدن به محل کار پخش کنم. گوشی رو زیر و رو کردم. چند تا قطعه رو پیدا کردم ولی فایده‌ای نداشت، آروم نشدم. تا رسیدم به پوشه مناجات! اولیش رو پخش کردم و با شنیدن آن یاد شب‌ها ماه رمضان و مناجات‌هایش افتادم:

ادامه مطلب
۰ ۰ ۰ دیدگاه


یادداشت‌های مسعود شکری
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
پیوندها
بایگانی